Näytetään tekstit, joissa on tunniste Helen Mirren. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste Helen Mirren. Näytä kaikki tekstit

maanantai 16. joulukuuta 2013

Tähtiä koolla!

Aivan mahtavan upeita kuvia taannoisesta London Evening Standard Theatre Awards gaalasta. Kuvien takana Charlie Gray. Koko juttu kuvineen (niitä on siis lisääkin).

 Helen Mirren, Kevin Spacey & Damian Lewis


 Evgeny Lebedev, Maggie Smith, Helen Mirren, Billie Piper, Laurence Fox


 Helen McCrory, Tom Hiddleston, Hattie Morahan, Dame Edna


 Roger Allam, Anna Chancellor, Kevin Spacey, Kristin Scott Thomas, Dan Stevens


HELEN MIRREN

Describe your perfect dressing room.
I like to make my dressing room homey, so I bring carpets, lights, cushions and bedspreads. I make my own dressing gowns, too, because I can never find the perfect one. It can’t be a bathrobe but something you can walk around backstage in and look respectable — not too see-through or lingerie-like — and it’s got to have pockets. If I were to do anything after acting, I think I’d start a dressing gown company.


HAYLEY ATWELL

Do you have any backstage rituals?
I like to prank Mat Horne [her co-star in The Pride]. I have filled his dressing room with 4,000 multicoloured plastic balls. And once Al Weaver turned up at my dressing room in a mankini. That’s our ritual, just to keep everything fun.


TOM HIDDLESTON

Do you have any particular method for learning Shakespearean lines?
 I’m the man who looks like a lunatic walking around the parks of London talking to himself. I have to be on the move, I can’t learn them sitting at a desk. I march myself around outside,drilling the lines into my brain. There’s no secret: it’s repetition, repetition, repetition, like practising your forehand in tennis.


LAURENCE FOX

Do you get stage fright?
I get it badly so I drink. You just deal with it. It’s important to be frightened or you’d be crap — it would be like listening to someone talking on a bus. It’s good to be a bit charged.

What would be your dream role?
Tom Hiddleston in a Tom Hiddleston biopic.

You don’t look dissimilar...
I could do it.


RORY KINNEAR

What part were you given in your school Nativity play?
I wasn’t included, but my neighbour who was in the year above me lost his two front teeth and didn’t want to play Mary, so they asked me to play her instead. At very short notice, I might add, I stepped womanfully into the breach. Yes, I was Mary. I feel I should add it was an all-boys school.

sunnuntai 17. marraskuuta 2013

Evening Standard Theatre Awards gaala

Pidettiin sitten sunnuntaina Savoy hotellissa, ja aika "ennakkosuosikit" voittivat pystejä!

Illan juontaja Damien Lewis (jolla on hieno Movember-viiksistö)
sekä ihastuttava vaimonsa Helen McCrory


Helen Mirren vei kotiinsa parhaan naisnäyttelijän patsaan (joka oli ihan ansaittua, koska kuningattaren rooli The Audience:ssa OLI ihan loistava). Sen sijaan hienoinen yllätys oli parhaan miesnäyttelijäpalkinnon jakaminen kahden miehen kesken! Eli raati päätyi samaan ratkaisuun kuin kaksi vuotta sitten. Silloin sentään Cumberbatch ja Miller saivat sen samasta roolista (näytelmänä Frankenstein), mutta nyt meni vain samalle näytelmälle. Eli ylihyvä NT:n Othello ja sen kaksi nokkamiestä: Adrian Lester nimiroolissa ja Rory Kinnear Jagona. Hienoa!!

Lester, Mirren ja Kinnear palkintoineen


Chimerica oli paras näytelmä ja Merrily We Roll Along paras musikaali. Molemmat haluaisin nähdä. Richard Eyre oli paras ohjaaja, ja bob Crowley sai parhaan lavastus-pystin (useastakin näytelmästä). Lisäksi palkittiin Dame Maggie Smith erikoispalkinnolla.

Palkintoja jakamassa olivat mm. Jude Law ja Tom Hiddleston; heitä olisin toki katsellut mielelläni enemmän... Ja Hayley Atwellin puku oli ihana! Hayley jakoi parhaan miesnäyttelijän palkinnon, ja Jude Law naisnäyttelijän.

Hayley Atwellin puku, joka oli selästä vielä avonaisempi.

Kaikki tulokset sekä muutamia kuvia Evening Standardin sivuilla. Ja hei, myös muutaman minuutin videokooste illasta!

tiistai 23. huhtikuuta 2013

Peter and Alice / Noel Coward Theatre 22.4.2013

St Bartsin jälkeen keskustaan. Alkoi hillitön lippurumba :-)) Illaksi oli siis ostetut liput Helen Mirrenin tähdittämään The Audience näytelmään. Mutta koska maaliskuun reissulla Peter and Alice näytelmän paikat olivat niin huonot, niin virisi se kuningasajatus josko jonottamalla saisi peruutuslippuja illan esitykseen. No, ainakin oltiin hyvissä ajoin paikalla, eli joskus neljän maissa ehkä. Jonoon ihan paalupaikoille.


Jonottamassa lippuja...

Siinä sitten nökötettiin, teatterin edustalla toivorikkaina. Välillä kirmasin Gielgud teatterille katsomaan millainen jono siellä olisi, että olisi ostajaehdokkaita niille The Audience lipuille. Sekin oli loppuunmyyty. Nooh... Joskus ennen viittä tuli myyntiin 1 lippu, eturiviin. Hinta oli melkoinen, mutta hei, ei mahda mitään. Ostettiin se. Pikkuhiljaa siihen alkoi kerääntyä muitakin. Mä hilppasin sitä kahden teatterin väliä lukuisia kertoja, mutta ei oikein uskaltanut alkaa myymään omiaan ennenkuin olisi toiset liput plakkarissa.


Onneksi sitten lopulta tuli n. 7 riville myös muutama paikka myyntiin, ja otettiin toinen lippu siihen. Se oli vieläkin kalliimpi kuin eturivin paikka. Näin ollen uskalsin sitten mennä myymään toiset liput, ja onnekseni sain ne jonossa ainoalle olleelle miehelle kaupaksi. Ostin käsiohjelman Audienceen myös.

Siinä jonossa oli lopulta ehkä parikymmentä henkeä, ja aika moni sai kyllä lipunkin. Useamman kanssa tuli juteltua, no on mukavia keskusteluja tommoset, kun pääsee puhumaan teatterista!!


Miksi tämmöinen ratkaisu? Koska The Audience oli tulossa Suomeen NT Live sarjaan katsottavaksi kesäkuussa, ja tiesin näkeväni sen sitten siellä (niinkuin näinkin). Olisin toki ääreismielelläni nähnyt sen livenä, mutta. Judi Dench ja Ben Whishaw veivät nyt voiton.

Iloisena illan lippurumban loppumisesta mentiin syömään thaimaalais-laosilaista ruokaa johonkin teatterin viereen pikkuravintolaan. Ihan hyvää oli, jos kohta parempaakin on syöty. Sitten pikkuhiljaa tulikin aika siirtyä Noel Coward teatterille takaisin ja mennä katsomaan näytelmää.

Peter and Alice oli vieläkin parempin kun muistin. Ja nyt kun oli vielä eturivin paikka. Surullinen, liikuttava, mutta myös paljon hauskoja juttuja sisältävä näytelmä. Ben Whishaw oli juuri niin ihmeellinen ja taitava kuin muistinkin, ja oli ilo seurata niin läheltä kasvonilmeitä, eleitä ja kaikkea. Judi Dench oli myöskin vallan erinomainen. Tietenkin.


Esityksen jälkeen stage doorille, ja siellä oli aikamoinen ruuhka. Judi Dench karkasi etuoven kautta, mutta Ben tuli ihan asiallisesti paikalle. Mulla oli tällä kertaa sille lahjana Nuuskamuikkus-muki ja suklaata ja kortti. Koska sai viimeksi likööriä :-) Oli kyllä asteen kiireisempi kun viimeksi maaliskuussa. Sain nimmarin tällä kertaa näytelmän tekstiin. Ja pikaisen poseerauskuvankin. Mutta on se vaan IHANA!


Ilta ei suinkaan loppunut vielä tähän, vaan koska Peter and Alice oli niin lyhkänen näytelmä niin kerettiin ihan hyvin vielä sinne Gielgud teatterillekin.


Mullahan oli käsiohjelma jo valmiina, ja aattelin et joskos saisi Helen Mirrenin nimmarin siihen. Ja oli mulla sille lahjakin, likööriä... No, Heleniä ei näkynyt, mutta ystävällinen henkilökunta keräsi n. parikymmenpäiseltä ihmisjoukolta käsiohjelmat ja kävi keräämässä niihin rouvalta nimmarit. Ja vei mun lahjan perille.


Sen sijaan näin muutaman muun näyttelevän herran, joista erityismaininta ihastuttavalle Nathaniel Parkerille :-) Ja nähtiin myös näytelmässä esiintyneet corgit :-)

Nathaniel Parker :-)