Tänään piti meillä olla ohjelmistossa TTT:n näytelmä Susi Sisällä. Vaan
kuinkas kävikään. Eipä sitten tullut tarkistettua koskaan lipuista mihin
AIKAAN näytelmä alkaa... Ja jos menee teatterille seitsemäksi, ja
esitys on ollut yhdeltä, niin ei se auta, kun niellä tappionsa ja
manailla omaa tyhmyyttään. grr...
Mentiin sen sijaan leffaan.
Coenin veljesten True Grit (Kova kuin kivi), ihan hyvä länkkäri. Jeff
Bridges, Matt Damon ja Josh Brolin, sekä nuori Hailee Steinfeld.
Maisemat komeita ja pyssyt syöksivät tulta. Ai niin, pienessä roolissa
oli myös Domnhall Gleeson, joka myös Bill Weasleytä on esittänyt Harry
Pottereissa (jostain syystä punapäät jäävät mieleen!).
Leffaa ennen syömässä Fransmannissa, oli aivan mielettömän hyviä ahvenfileitä! Nam nam.
lauantai 26. helmikuuta 2011
keskiviikko 23. helmikuuta 2011
Pitkän Päivän Matka Yöhön / Kansallisteatteri 23.2.2011
Keskiviikkona katsomassa Kansallisteatterissa Eugene O'Neillin omaelämäkerrallista näytelmää Pitkän päivän matka yöhön.
Hyvä oli, mutta aika pitkä (3,5 h). Siinä sai Willensaunan penkeillä istua. Aika rankka, ja synkähkö perhedraama. Esko Salminen oli perheenpäänä maanisen loistava, tietenkin. Tykkäsin kanssa kovasti Eero Ahosta, joka esitti vanhempaa poikaa Jamieta (epäonnistunutta näyttelijää).
"Tyronen perhe on kokoontunut kesäasunnolleen helteisenä elokuun päivänä 1912. Perheen isä, näyttelijä James Tyrone, pojat Jamie ja Edmund sekä äiti Mary kohtaavat toisensa ja menneisyytensä. Pettymykset, valheet ja salaisuudet aukeavat kun perheenjäsenet pitkän päivän aikana yrittävät epätoivoisesti löytää toisensa."
Tässä taustatietoja niin Eugene O'Neillistä kuin näytelmästäkin.
Hyvä oli, mutta aika pitkä (3,5 h). Siinä sai Willensaunan penkeillä istua. Aika rankka, ja synkähkö perhedraama. Esko Salminen oli perheenpäänä maanisen loistava, tietenkin. Tykkäsin kanssa kovasti Eero Ahosta, joka esitti vanhempaa poikaa Jamieta (epäonnistunutta näyttelijää).
"Tyronen perhe on kokoontunut kesäasunnolleen helteisenä elokuun päivänä 1912. Perheen isä, näyttelijä James Tyrone, pojat Jamie ja Edmund sekä äiti Mary kohtaavat toisensa ja menneisyytensä. Pettymykset, valheet ja salaisuudet aukeavat kun perheenjäsenet pitkän päivän aikana yrittävät epätoivoisesti löytää toisensa."
Tässä taustatietoja niin Eugene O'Neillistä kuin näytelmästäkin.
keskiviikko 26. tammikuuta 2011
Billy Elliot / Victoria Palace Theatre 25.1.2011
Tiistai-illaksi sain liput Billy Elliotiin, ekan rivin paikat 1 ja 2.
No, ei ollu kalliit liput (£18,50 kpl). Leffasta tykkään kauhean paljon,
ja kun teatterikin oli lyhyen kävelymatkan päässä hotellilta.
Esitys oli sairaan hieno, kaikki esiintyjät tanssivat loistokkaasti ja lauloivat myös. Siitä ykkösrivin keskeltä lähti just ennen esitystä 3 japanilaista pois, joten siirrettiin itsemme paremmille paikoille.
Oli kyllä todella hieno esitys, juoni noudatteli elokuvaa aika tarkkaan, tosin loppu oli erilainen.
Pääosan esittäjä oli superlahjakas, lauloi, näytteli ja ennenkaikkea tanssi hurjan hyvin. Kannatti ehdottomasti kyllä käydä.
Loppuilta Chimes of Pimlico -siideriravintolassa, hotellimme naapurissa. Sairaan loistelias siiderivalikoima ja alkupalatkin sopivat. Pääruokia ei syötykään, kun lounas oli myöhäinen.
Esitys oli sairaan hieno, kaikki esiintyjät tanssivat loistokkaasti ja lauloivat myös. Siitä ykkösrivin keskeltä lähti just ennen esitystä 3 japanilaista pois, joten siirrettiin itsemme paremmille paikoille.
Oli kyllä todella hieno esitys, juoni noudatteli elokuvaa aika tarkkaan, tosin loppu oli erilainen.
Pääosan esittäjä oli superlahjakas, lauloi, näytteli ja ennenkaikkea tanssi hurjan hyvin. Kannatti ehdottomasti kyllä käydä.
Loppuilta Chimes of Pimlico -siideriravintolassa, hotellimme naapurissa. Sairaan loistelias siiderivalikoima ja alkupalatkin sopivat. Pääruokia ei syötykään, kun lounas oli myöhäinen.
sunnuntai 23. tammikuuta 2011
1827 Infernal Musical / Turun Nuori Teatteri 22.1.2011
Turun kulttuurivuosi 2011, osa 1
Kävimme lauantaina katsastamassa Turun Nuoren Teatterin esityksen hienossa Logomossa. 1827 Infernal Musical oli hieno kokoelma heviklassikkoja (Iron Maiden, Helloween, Black Sabbath jne), uusiakin biisejä ja Turun palosta kertovaa tarinaa. Varsin hauska ja viihdyttävä ilta.
Harmillisesti eräs pääosan esittäjä eli Pekko Honkasalo oli edellisen päivän ensi-illassa loukannut polvensa, ja ensi-ilta oli jäänyt tyngäksi. Nyt tämä Väinö lauloi keppeineen kulisseissa ja apulaisohjaaja esiintyi lavalla puolestansa. Ihan hyvin se toimi, ainakin hieman kauemmas katsomoon.
Tosi lahjakkaita nuoria ja hyviä laulajia. Livebändi soitti timantinkovaa (ja hei, keski-ikä n. 17 vee). Pakko mainita erikseen vielä 2 akrobaattimiestä, jotka esiintyivät pelkissä nahkahousuissa, ja vetivät hienoja kuvioita.
Lavasteet ja tehosteet olivat hienoja ja kaikin puolin esitys oli ammattitaidolla tehty. Tälläiselle vanhalle kasarihevin ystävälle nautinto. Ja kun sitä silmäniloakaan ei oltu unohdettu!
Kävimme lauantaina katsastamassa Turun Nuoren Teatterin esityksen hienossa Logomossa. 1827 Infernal Musical oli hieno kokoelma heviklassikkoja (Iron Maiden, Helloween, Black Sabbath jne), uusiakin biisejä ja Turun palosta kertovaa tarinaa. Varsin hauska ja viihdyttävä ilta.
Harmillisesti eräs pääosan esittäjä eli Pekko Honkasalo oli edellisen päivän ensi-illassa loukannut polvensa, ja ensi-ilta oli jäänyt tyngäksi. Nyt tämä Väinö lauloi keppeineen kulisseissa ja apulaisohjaaja esiintyi lavalla puolestansa. Ihan hyvin se toimi, ainakin hieman kauemmas katsomoon.
Tosi lahjakkaita nuoria ja hyviä laulajia. Livebändi soitti timantinkovaa (ja hei, keski-ikä n. 17 vee). Pakko mainita erikseen vielä 2 akrobaattimiestä, jotka esiintyivät pelkissä nahkahousuissa, ja vetivät hienoja kuvioita.
Lavasteet ja tehosteet olivat hienoja ja kaikin puolin esitys oli ammattitaidolla tehty. Tälläiselle vanhalle kasarihevin ystävälle nautinto. Ja kun sitä silmäniloakaan ei oltu unohdettu!
keskiviikko 12. tammikuuta 2011
Popcorn / Tampereen Teatteri 12.1.2011
Yleisö koostui koululaisista, hmm... Väkivaltaa kommentoiva ja
kieltämättä aika ronski teksti. Mutta kiinnostava. Esa Latva-Äijö oli
superhyvä (joskin hämäävästi Kummelin Matti Näsän oloinen mies) hulluna
sarjamurhaajana ja Risto Korhonen oli kanssa mukana ällölipevänä
tuottajana sekä kuvaajana. Kiitos Maijulle seurasta!
perjantai 7. tammikuuta 2011
Gaala / Sorin Sirkus 6.1.2011
6.1. oli perinteisen Sorin Sirkuksen
vuoro. Tämä oli muistaakseni 5. vuosi kun oltiin katsomassa heidän
huikean superhyvää joulushow'ta. Ja tänäkin vuonna, esitys oli ihan
huippu. Lahjakkaita ja taitavia nuoria sirkusharrastajia, upea ja
monilahjakkuuksia täynnä oleva bändi, hienot musiikkivalinnat... Ah!
Teemana oli hollywoodmainen leffakavalkadi, siinä oli Jack Sparrow't, Edward Saksikädet, Taru Sormusten Herrasta, Blues Brothers ja ties vaikka mitä, kaikki sulassa sovussa. Monia vanhoja suosikkiesiintyjiä oli estradilla.
Gaalan kuvia löytyy täältä.
Teemana oli hollywoodmainen leffakavalkadi, siinä oli Jack Sparrow't, Edward Saksikädet, Taru Sormusten Herrasta, Blues Brothers ja ties vaikka mitä, kaikki sulassa sovussa. Monia vanhoja suosikkiesiintyjiä oli estradilla.
Gaalan kuvia löytyy täältä.
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)