Näytetään tekstit, joissa on tunniste Mikko Nousiainen. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste Mikko Nousiainen. Näytä kaikki tekstit

lauantai 2. helmikuuta 2013

Sakespearen Kootut Theokset / TTT Klubi 30.1.2013

Viime keskiviikkona kävin kohta vuoden täyttävässä TTT-Klubissa Eevan kanssa katsomassa teatteri Siperian & TTT:n kimppatuotantoa Sakespearen Kootut Theokset-näytelmää. Viime kesänä meni samalla miehityksellä Hämeenlinnan kesäteatterissa, ja pikkiriikkisen sitä oli ajantasaistettu (esim. Anne Hathaway/Les Miserables-vitsi) ja kirjoitinkin siitä 9.8. täällä.

Loistavat Teemu Palosaari, Mikko Nousiainen ja Tuukka Huttunen

Edelleenkin oli ratkiriemukas, meillä oli hyvät paikat (oltiin hyvissä ajoin paikalla, koska siellä ei ole numeroituja paikkoja) ja Teemu Palosaari on ihan nuoren Hugh Jackmanin näkönen! Jaa, hyvin esitys sopi intiimiin ja pieneen teatteriklubiinkin, lavasteet nyt vaan oli vähän pienemmät :-) Sattuikin olevan vielä ensi-ilta, mutta ei tainnut talo ihan täynnä olla silti.


Uusi trailerikin aiheesta...

torstai 9. elokuuta 2012

Sakespearen Kootut Theokset / Hämeenlinnan kesäteatteri 8.8.2012

Keskiviikkona Hämeenlinnan kesäteatterissa, tuttu paikka viime kesältä. Siellä meni Teatteri Siperian ja Hämeenlinnan Kesäteatterin yhteistuotanto Sakespearen Kootut Theokset. Alunperin jo 1987 esitetty The Complete Works of William Shakespeare (Abridged) on brittiläisalkuperää, tietenkin. Porukka Jess Borgeson, Adam Long ja Daniel Singer on se alkuperäissakki jotka tämän tekivät ja esittivät. Nyt asialla olivat Miika Muranen ohjaajana ja Tuukka Huttunen, Mikko Nousiainen ja Teemu Palosaari rooleissa.



Mikko Nousiainen nyt on tuttu leffoista ja sarjoista. Teemu Palosaari ilahdutti meitän keväällä Lahden Kaupunginteatterin Pikku Vampyyrin pääroolissa. Tuukka Huttunen oli tutunoloinen, mutta en nyt muista mistä. Tarttee sanoa että kaikista kesän teatterikokemuksista tämä oli ehkä hauskin. Ehkä asiaan vaikuttaa sekin että Shakespeare on niin lähellä sydäntä...

 
Lavan vasen reuna, keskiosa ja oikea reuna.

Ajatuksena on esittää KAIKKI Shakespearen näytelmät kolmen hengen voimin, kahdessa tunnissa. Ja kyllä se toteutuikin. Hulvatonta, ajankohtaista ja äärimmäisen hauskaa. Ennen väliaikaa vedettiin jo kaikki näytelmät ja väliajan jälkeen jäi aikaa Hamletille.

Mä olen nähnyt tän esityksen jossain muodossa monta vuotta sitten, tai ainakin jonkun vastaavantapaisen. Tää olisi kyllä kiva nähdä englanniksikin.

Erityisesti Teemu Palosaari teki vaikutuksen. Miten se ei näyttänyt lainkaan nuorelta Hugh Jackmanilta pikku Vampyyrissä??