maanantai 18. helmikuuta 2013

What's On Stage palkinnot 2013

Niin, siis piti varmaankin vielä laittaa ne taannoiset What's On Stage palkintojen saajatkin! Nämähän on siis yleisön eli teatterissakävijöiden äänestämiä. Tulokset julkistettiin 17.2.2013 konserttigaalassa.

Ehdokkaat, mistä sitten sai äänestää (tai alunperin listahan oli paaaljon pidempi, mutta nämä olivat ne lopulliset ehdokkaat sitten...)

Ja tulokset sitten... Nää on sikäli hauskoja, että näkyy graafiset esitykset annetuista äänimääristäkin. Ja tulokset toisessakin muodossa.

Paras naisnäyttelijä:
1. Sheridan Smith (25,6% äänistä)
2. Billie Piper (24,7%) eli hyvin tasaista. Mä äänestin Billietä, koska se oli ensinnäkin loistava, toisekseen ainoa Julie Waltersin lisäksi ketä olin näistä nähnyt lavalla.

Paras miesnäyttelijä:
1. Rupert Everett (27,4%) ja oli myös muistaakseni mun valintani. Judas Kiss oli vaan NIIN hyvä näytelmä!
2. Mark Rylance (21%)
3. David Suchet (16,8%)
4. Luke Treadaway (16,7%) vai äänestinköhän mä Lukea? Taisin äänestää. Joka tapauksessa, näistä neljästä herrasta näin muut paitsi David Suchetin lavalla, ja kaikki oli ihan huikean hyviä rooleissaan.

Paras naissivuosa:
1. Natalie Casey (29,9%)
2. Helen McCrory (21%), oli mun äänestys, koska muita näistä naisten näytelmistä en ollut nähnyt.

Paras miessivuosa:
1. Stephen Fry (49,3%), vaikka Fry olikin hyvä, en silti äänestänyt sitä
2. Mark Gatiss (19,7%) vaan Mark Gatissia, joka oli ehdolla sekä Recruiting Officerin että 55 Daysin rooleista. Ja kummatkin nähneenä oli musta parempi kun Stephen Fry.

Musikaaliehdokkaita en ollu nähnyt yhtään, joten ei niistä sen enempää.

Sen sijaan Best ensemble performance kategoriassa:
1. Richard III & Twelfth Night (22,7%)
2. The Curious Incident of the Dog in the Night-time (17,7%) oli kyllä mun valinta, mutta molemmat oli hyviä, tai siis kaikki kolme näytelmää.

Yksi eniten mua ilahduttavia palkintoja oli Paras uusi näytelmä:
1. The Curious Incident... (32,7%) erittäin ansaitusti!!
The Effect oli 9,8% 5. ja 55 Days 8,3% 6.

Paras Shakespeare-produktio:
1. Twelfth Night (35,9%)
2. Much Ado About Nothing (20,8%)
3. Richard III (14,8%)

Näistä näin lavalla 1. ja 3. - ja mun suosikki kyllä melkeen oli Richard III. Molemmat oli kyllä loistavia, ja samat näyttelijäthän kummassakin oli, että sen puoleen. Paitsi Stephen Fry oli vaan tossa ekassa.

Paras ohjaaja oli musikaalista Sweeney Todd Jonathan Kent (34,3%) ja tokana Marianne Elliott (18,55) The Curious Incindentillä.

Huikealla ylivoimalla Danny Boylen ohjaama olympialaisten avajaisseremonia voitti parhaan teatteritapauksen palkinnon! 56,4%!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti