keskiviikko 25. joulukuuta 2013

What's On Stage Awards äänestys

Vuoden loppuun asti aikaa äänestää ja palkintogaala on sitten helmikuun 23. päivä.

Ehdolla on monia mun suosikkeja, eli muutamista on TOSI vaikea päättää ketä äänestäisi. Mä luulin äänestäneeni jo, mutta en löytänyt mitään vahvistusmailia siitä, niin pitänee uudelleen.

Paras naisnäyttelijä kategoria on paha: Anne-Marie Duff (Strange Interlude), Hayley Atwell (The Pride), Helen Mirren (The Audience), Suranne Jones (Beautiful Thing) ja Tanya Moodie (Fences). Näistä 3 ekaa olen nähnyt, ja paha olisi valita voittajaa. Tykkäsin Hayleystä kovasti, mutta Helen Mirren oli ihan loistava.

Ja jos naisnäyttelijäkategoria on paha, niin mitäs tää sitten on, eli paras miesnäyttelijä:

Ben Whishaw - Peter & Alice sekä Mojo
Daniel Radcliffe - The Cripple of Inishmaan
James McAvoy - Macbeth
Lenny Henry - Fences
Rory Kinnear - Othello

Ihan mahdoton tehtävä (paitsi että mun valinta tietenkin on Whishaw). Noi kaikki muut mä olen nähnyt, paitsi Lenny Henryä.

Entäs sitten paras revival? Mojo, Private Lives, The Pride, The Weir vai To Kill A Mockingbird (ainoa jota näistä en ole nähnyt). En osaa sanoa.

Paras Shakespeare-näytelmä?

A Midsummer Night's Dream, Julius Ceasar, Macbeth, Othello, The Tempest. Näistä olen nähnyt 3 viimeisintä, ja niin hyvä kuin Othello ja The Tempest olivatkin, niin pakko varmaan sanoa Macbeth.

Parhaan ohjaajan palkinnosta kisaavat niin Jamie Lloyd, Michael Grandage kuin Nicholas Hytnerkin. Tämä on kyllä vaikea, koska tykkäsin ihan kauheasti kaikista kolmesta Lloydin ohjaamasta näytelmästä Trafalgar Studiosilla (Macbeth, The Hothouse ja The Pride), mutta niin kyllä kaikista näkemistäni Grandagen näytelmistä (Privates On Parade, Peter and Alice ja The Cripple of Inishmaan - Henry V ei ehtinyt tähän enää mukaan). Ja Hytnerin Othello oli myös erinomainen.

Paras teatteritapahtuma vuoden aikana?

Punchdrunk's return to London with the Drowned Man

Secret Theatre's The Lyric Hammersmith company season

Michael Grandage's Company season with 7 headline stars

National Theatre's 50th Anniversay gala broadcast live on BBC

Opening of the National's Shed as a temporary performance space



Juu, paljon hienoja juttuja.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti