Huhut vahvistettiin vihdoin tänään kun National Theatre julkisti seuraavan isomman näytelmänsä. Eikä paljoa aikailtu, sillä nyt on keskiviikko ja ensi-ilta jo maanantaina! Ei ennakkojakaan... Seuraavien 2 viikon esitykset myynnissä NYT ja varsinaiset myynnit alkavat sitten myöhemmin.
Tästä on huhuttu jo tovi, että Billie Piper ja Oliver Chris olisivat muiden mukana työstämässä tuoreista puhelinurkintaskandaaleista kertovaa näytelmää, mutta kiva lukea että se on oikeasti toteutumassa. Kumpikin on kiva nähdä lavalla taas, mutta ehkä vielä parempaa on Ian Hallardin mukanaolo. Ohjauksesta vastaa Nicholas Hytner ja Great Britain -näytelmän on kirjoittanut Richard Bean.
Menin ja ostin £15 lipun sitten 5.7. lauantaille iltapäivään. Nyt pitää miettiä ehdinkö lennolle, koska esitys alkaa 14.15, loppuu noin vartin vaille viisi, ja lento lähtee Heathrow'sta klo 18.40. Moni kommentoi Twitterissä että se on siinä ja siinä, mutta... Ans kattoo nyt. Jos katsoisi vaikka ensimmäisen puoliajan ja sitten loput arkistossa? Vai ottaisinko riskin että kaikki liikenne sujuu vauhdilla? Käsimatkatavaroilla kun matkustaa niin on ehkä hieman paremmat saumat, mutta. Elämme jännittäviä aikoja.
Billie Piper will play Paige
Britain, a news editor of tabloid The Free Press, which is 'locked in
a never-ending battle for more readers'. The cast also includes Oliver Chris,
Robert Glenister and Harriet Thorpe.
Nicholas Hytner will direct
the play, which he describes as 'a satire on perversions of the idea of a free
press, not the free press itself'. Hytner also told the press this morning that
the team were 'advised' not to open the production whilst the trial was still
in progress.
The rest of the company
comprises Sarah Annis, Ross Boatman, Robert Calvert, William Chubb, Dermot
Crowley, Jo Dockery, Ian Hallard, James Harkness, Scott Karim, Barbara Kirby,
Nicholas Lumley, Maggie McCarthy, Iain Mitchell, Miles Mitchell, Aaron Neil,
Nick Sampson, Kellie Shirley, Kiruna Stamell, Rupert Vansittart, Joseph Wilkins
and Andrew Woodall.
Uutinen What's On Stage-sivuilta.
Ja sitten tänään Mark Shenton kirjoittaa asiasta The Stage -lehden kolumnissaan.
Theatre can be a fast response mechanism in the way that film can’t. But
who knew that the National had a play ready and waiting in the wings to
announce a play about press intrusion and phone hacking, the moment
that verdicts were announced in the Rebekah Brooks and Andy Coulson
trials?
Kuuntelin juuri äsken myös BBC3 radiokanavalta Nick Hytnerin haastattelun. Uskomattominta tässä koko jutussa musta on se, että miten NT sai pidettyä kaiken salassa?? Kymmenet ihmiset mukana produktiossa, ja ei mitään tietoja vuotanut julkisuuteen.
Shenton on samaa mieltä:
Maybe I simply didn’t have my ear close enough to the ground, but the
biggest surprise for me is that this play remained a secret for so long.
With all the leakage on social media and a large cast and creative team
working at full tilt on it, you’d have thought that word would have got
out that this play was at least in preparation. Bravo that they managed
to keep a lid on it.
hei katri! huomasin, että olit käynyt lontoon NT arkistossa katsomassa tallenteen. miten tämä onnistui, ja minkälainen paikka arkisto oli, oliko käymisen arvoinen?
VastaaPoistaArkisto on varsinainen helmi teatterinystävälle. Ilmainen palvelu eli pitää vaan varata aika etukäteen. Sieltä löytyy vuosien takaisia tallenteita (osa ei niin hyvälaatuisia toki) ja käsiohjelmia, tuotantomuistiinpanoja jne. Mä koitan näistä Lontoon teatteriarkistoista kirjoittaa ihan oman postauksen myös lähiaikoina!
VastaaPoista